July 29, 2010

29 julai 2010

Helooo bloger...hurm rase nye dah terlalu lama aku tak update blog nie..okey hari nie aku nak story about my birthday..setakat nie tak ade ape-ape yg istemewa..tapi tak ape lah..asal kan ade yg wish birthday aku kire okey ar tu..sekurang-kurangnya dorang ingat gak lah..


Orang pertama yg bagi aku hadiah adalah Ibu tercinta ku...hahhahhahaaa..ibu bagi hadiah time tu belum lagi birthday aku..ibu bagi awal 25 julai 2010..best ape dapat hadiah awal-awal..dapat Teddy Bear lak tu..besar gile wa cakap lu..4 kaki..harga dalam 100 lebih..tapi mak aku dapat murah sikit 90 jea..walau pape pon Thanks for my mom ! iloveu..

Orang yg kedua..urmm tak ade sape pon..tapi Allah bagi hadiah dekat aku..hadiahnya adalah "Aku dilanggar Motorsikal"..cerita nya macam nie..time tu baru balik dari sekolah..aku cakap dengan Anim boleh tak hantar aku balik..Anim cakap boleh..so aku pon tunggu ar Anim..tapi die lambat sangat keluar..so aku ambil keputusan untuk balik jalan kaki macam biasalah...

Aku berjalan seperti biasa..tak ada apa-apa yg aku rasa pada masa itu..dan bila turun daripada bukit aku terlihat ada dua buah motorsikal di sebelah kiri aku..motorsikal yg di hadapan itu mula menunjukkan aksi mat rempit nya aku rasa dorang panggil "Pacak motor"..so aku tengok jea lah..bila motor tu sudah hampir pergi dari tempat itu..tanpa menoleh kekanan aku teruskan perjalanan aku..dan ketika itu tetiba sahaja aku merasakan diri aku melayang..

Apabila aku bangun..aku terlihat seorang budak dalam lingkugan 15 tahun memberhentikan motorsikalnya..dan beliau memhampiriku selepas di panggil oleh kawan-kawannya untuk suruh melihatku..dan beliau bertanya padaku "ade ape2 yg sakit ke??"..Dengan keadaan yg masih terkejut aku menjawab "xde pape..sorry x tgk kanan tadi"..lalu aku pun bereda dari tempat itu dan mempercepatkan perjalananku untuk pulang kerumah..


Sesampai sahaja di rumahku..aku buka pintu dan air mata ku terus mengalir..dalam beberapa minit aku menhubungi kakak ku dan memberitahunya yg aku dilanggar motor..dan selepas itu aku menhubungi kawan ku..Elya orang terawal yg melihat keadaanku..dia menyapu ubat di kaki ku dan menasihatkan aku supaya tidak banyak bergerak..


Selepas penat menangis aku pun tertidur..dan aku dikejutkan dengan suara yg memanggil namaku..aku bangun dan melihat di pintu..rupa-rupa nya Anim dan Wawa datang untuk melawatku..aku pun berborak dengan mereka dan menceritakan kejadian yg terjadi padaku tadi..


P/S : Pengajaran yg aku dapat disebalik apa yg terjadi nie adalah..Berhati-hati semasa melintas jalan..jangan terlalu leka dengan situasi sekeliling..Dan pengajaran ke dua..aku baru sedar siapa kawan aku yg sebenarnya..kawan aku semasa aku susah dan senang Elya..btw thanks for Anim and Wawa..sebab korang  lawat aku..Sedangkan dorang sedang bergembira..kecewa aku..

1 comment:

Search This Blog