January 19, 2011

Where My Real Friend ???

  Hari ini memang sangat membosankan..dalam sebuk melayani perasaan sendiri tiba tiba kepala otak nie mula memikir cara untuk menghilangkan bosan..tiba tiba ( hidup aku memang banyak dgn tiba tiba ) kepale otak aku pikir nak 'ONLINE' haa itu jalan terbaik..seperti biase laman web yg first sekali aku bukak sudah tentu lah Facebook aku..bile buka fb je mesti ternampak kawan kawan dengan gambar barunya lah , status barunya lagi and macam macam lagi laa..

  Tiba tiba rase rindu datang menjelma pada kawan kawan yg semakin hari semakin busy dengan hal masing masing sampai membuatkan mereka lupa pada kawan sendiri.. 'lupe ke mereka pada aku ???' bisik hati kecilku..memang banyak perubahan yg berlaku selagi mereka mampu untuk mengubahnya..aku cuba untuk menerima setiap perubahan pada diri mereka , tapi kenapa perasaan sedih yg aku terima..

  Mereka betul betul sudah berubah..oleh itu aku cuba memotivasikan diriku agar aku tidak berasa 'rendah diri' di atas perubahan mereka..mungkin segelintir daripada mereka tidak akan berubah sepenuhnya tapi kebanyakan daripada mereka akan berubah sepenuhnya..For me perubahan memang diperlukan bagi setiap manusia tapi janganlah sampai kita lupa siapa kita sebetulnya..

  Niat aku bukan untuk mengata, cuma untuk mengigatkan dunia ini hanya pinjaman semata mata..mungkin aku tak boleh jadi kawan yg terbaik diantara yg terbaik..atau mungkin takdir sudah tertulis yg persahabatan kita hanya setakat ini saja..but its okey..aku akan terima dan redo kalau dengan cara macam ni aku rase yg terbaik Allah berikan..mungkin aku akan jumpe dengan kawan yg aku inginkan, kawan yg ketawa bersama dan bersedih bersama..kita tak tahu apa yg menunggu kita pada masa hadapan !

p/s : satu hari nanti korang akan tertanya tanya kenapa aku mendiam daripada korang..itu maknanya kawan yg aku maksudkan adalah korang !

No comments:

Post a Comment

Search This Blog