April 29, 2011

Novel Doktor Cinta by dyadila

Helloo guys okey hari ini aku nak story mory sikit pasal Novel Terbaru ni iaitu DOKTOR CINTA(masih hangat dipasaran taw)..perkataan pertama yg keluar dari mulut aku bila aku baca novel ni *Bestt gilerrrrrrr*..sumpah tak tipu..kalau ikut fahaman aku lah kan novel ni mengisahkan seorang perempuan yg agak sempoi dan tidak suke berchintan chintot jatuh cinta pada seorang lelaki yg gile ego tapi hensem nyahh hahahahhaaa..kalau nak tahu pergi beli lah !!



                                     Sinopsis

Mazliana Haji Nordin gadis yg hidup dgn 3S iaitu simple, sempoi, sederhana yg sentiasa diamalkan dlm hidupnya. Namun kehidupannya berubah apabila terperangkap dala lakonan sbg tunang kpd mamat ego dan bongkak iaitu Tengku Iskandar Tengku Mazlan. Sejak menjadi tunang olok-olok Tengku Iskandar atau bos besar, hidupnya bertukar 360 darjah. Dari 3S kepada 3P iaitu pening, pelik dan porak peranda...


Mazliana: Gila ke aku jatuh cinta pada bos besar? Ingat dia hensem sangat ke aku nak jatuh cinta?


Tengku Iskandar: Cinta pertama aku hanya pada Julia Hana dan selamanya pada dia. Tapi Mazliana? Budak kelibut tu macam mana?


Zikri Alif: Kecewa tak sesakit menyintai seseorg dlm diam. Senyap adalah jawapan terbaik.


Julia Hana: Cinta memang pelik tetapi cinta juga kadang kala buat aku terpaksa.


Syamin a.k.a Mimi the over: Eiii... tengok orang lain putus cinta, sekali dgn aku jangkit takut bercinta.


Cinta itu menyakitkan tapi cinta juga membahagiakan. Kalau yang mencantikkan lukisan adalah warna, yang mengindahkan kehidupan adalah cinta. Siapa Doktor Cinta? Kenapa hati ini tak henti berkata-kata yang cinta itu hanya untuknya?

p/s : mana mana yg memang kaki novel beli lah novel nie memang tak rugi duit korang setakat 26 hinget tu..

No comments:

Post a Comment

Search This Blog